maanantai 19. elokuuta 2013

Siili, pöllö ja päivänsini

Nämä siilit syntyivät vauhdilla hoitolasten taitavissa käsissä. 

Ja tämä pieni avaimenperä-maskotti-pöllö syntyi nopeasti minun käsissäni lahjaksi yhdelle kivalle tytölle.

Kun hoitolapset istuttivat äitienpäiväksi päivänsiniä, minä istutin myös itselleni, niiden kukinnot ovat niin upeita.

Päivänsineni on ollut parvekkeella ruukussa, ja on kestänyt ihmeen hyvin kesän tuuliset kelit.

Kun olin pieni, mummilla oli päivänsiniä lähes joka kesä kesäkukkana. Oli hauska seurata miten nuput kasvoivat ja kasvoivat ja arvailla minä päivänä mikäkin nuppu avautuisi, yhdeksi päiväksi.

Tämä sininen tiskikukka matkasi yhdeen "uuteen kotiin" elokuun alussa. Lanka on Novita Bambua.

En ole jaksanut tehdä ihan hirveästi käsitöitä viime aikoina, liekö melko kovatahtinen KesäYönHullutus verottanut voimia, tai ehkä erittäin ankara loppukesän flunssa joka iski minuun. Vaiko kaikki lasten muutot ja opiskelujen alut yms. Nyt minulla on työn alla yksi iso poncho ja lukuisa määrä muita vähän vanhempia ufoja. Ehkä niistä sitten jo lähiaikoina enemmän, yritän saada itseni ns. kuosiin pikku hiljaa tästä.

1 kommentti:

Virpi kirjoitti...

Niin se on syksyn arki alkanut. Ihanasti kukkii tuo päivänsini :)