perjantai 10. huhtikuuta 2015

Virkattu joutsenliina

Muistan hyvin kaverini lapsuuskodin olohuoneen, etenkin pöydällä olleen joutsenliinan. Ihailin sitä aina ja ihmettelin miten se oli tehty. Siinä oli lampi joutsenten keskellä ja keskellä lampea oli lumme. Liinan oli virkannut joku täti.

Lankalauantaina päätin herättää muiston eloon omassa kodissani ja löysinkin muutamia ohjeita netistä. Tutalla oli ihan mahtava joutsenliina, mutta päätin tehdä vähän vaatimattomamman, sellaisen, joka enemmän olisi kuin muistojeni liina. Ohje löytyikin Kodin Kuvalehden nettisivuilta.

Eilen sain työn valmiiksi ja tärkkäsin sen sokerivedellä. Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen. Lankana minulla oli Coatsin Eldorado. Oranssi on Dmc:n muliinilankaa. Virkkuukoukku nro 1.75, paitsi nokka nro 1.5.

6 kommenttia:

Virpi kirjoitti...

Ai kuin on ihana!
Oma äitini on aikoinaan tehnyt vastaavan ja muistaakseni olen pelastanut sen virkkauslehden äidiltä, missä sen liinan ohje on :)

Kirsti kirjoitti...

Oi, kuinka upea ♥

Stiina kirjoitti...

Suloinen! Minäkin muistan lapsena nähneeni ja ihmetelleeni tällaista.

Raisa P kirjoitti...

Aivan ihana! Muistan itsekin joskus lapsena tällaisen jossakin nähneeni ja ihmetelleeni kuinka kukaan voi tuollaista osata tehdä.. :)

Inkeri kirjoitti...

Voi noita minäkin olen virkannut nuorena.

Tuula - Villatuta kirjoitti...

Ihana liina.. joskus kauan sitten minäkin olen virkannut tuon. Minulla oli peili tuossa keskellä.