torstai 6. marraskuuta 2014

Pätkiskahvikakku

Piti laittaa kuva siitä eilen leipomastani Marianne crush -kahvikakun siivusta. Kun eilen se kakku oli vielä niin lämmin, etten saanut leikattua omasta mielestäni tarpeeksi siistiä siivua siitä... Tänään kakkua oli vielä neljännes jäljellä, kun lähdin viemään Annia linja-autolle. Palatessani tilanne oli tämä:
Eikös ole muuten hieno lautanen, minulla on näitä kaksi, toinen on ovaalin muotoinen... olen kirpparilta ostanut. Niin ja siis kakkua ei enää ollut!

Onnekseni olin ostanut pätkiksiä kaupasta, koska muistin, että yhteen kakkureseptiin niitä tarvittiin.

PÄTKISKAHVIKAKKU
200 g voita
2½ dl sokeria
3 kananmunaa
1 dl kermaviiliä
2 tl leivinjauhetta
4 dl vehnäjauhoja
2 tl vaniljasokeria
2 rkl kaakaojauhetta
1 pss pätkiksiä (rouhitaan)

1. Voi ja sokeri vaahdoksi
2. Kananmunat joukkoon yksitellen
3. Kuivat aineet sekoitetaan keskenään ja lisätään taikinaan
4. Vuokaan ja uuniin 175 asteeseen n. 50-60 min.

Minulla ei ollutkaan kermaviiliä, laitoin kermaa tilalle, en uskaltanut kokeilla ranskankermaa, jota minulla olisi ollut... vaikka se olisi ehkä toiminut ihan yhtä hyvin. Kaakaojauheesta olen tosi tarkka, se on muuten näiden SLY rinkien ansiota, tosin en nyt muista mistä moinen sai alkunsa... sain silloiselta pariltani: Green&Black's Organic cocoa -kaakaojauhetta. Ja kun sitä kokeilin, se oli rakkautta ensisilmäyksellä!!! Minun rakkaussuhteeni ovat olleet melko pitkäaikaisia, eli toivotaan, että tämä tuote pysyy markkinoilla ;)

Pätkiskahvikakku muuten maistuu aivan t-a-j-u-t-t-o-m-a-n hyvältä.
Laittakaas uunit kuumenemaan.

5 kommenttia:

SLY29 emo kirjoitti...

Olet hauska....kyllä lautasiakin sopii kuvata...ja noin hienoa !
Pätkiskakku vaikuttaa oikein namilta!

Anonyymi kirjoitti...

Hienoja kakkuja, ja ranskankerma ja jopa tuorejuusto, toimiii pätkiskakussa. Ihana, että olet kokeillut ns lemppari reseptejä, joita itsekin käytän. Tunnustan kahvikakku fani. Leipomis iloja ja muuntelethan kokeillen reseptiä ja jaat blogissasi hyväksi havaitut?slysi29

minttu kirjoitti...

Kiva postaus 😊

Virpi kirjoitti...

Toinen kuulosti herkulta ja toinen näyttää herkulta :)

redrose82 kirjoitti...

Pätkiskakkusta ei voi saada muuta kuin hyvää :P